top of page

Деревянова Анастасія: Переможниця конкурсу TATTOOWIN2025

Оновлено: 7 днів тому

Проєкт TATTOOWIN 2025 — це щорічна битва ескізів на тему Геловіну, де тату-майстри презентують свій стиль, бачення та творчий підхід.


Цього року перемогу здобула Деревянова Анастасія, чий ескіз вразив атмосферністю, деталями та унікальним художнім почерком.


У цьому інтерв’ю майстриня ділиться своїм шляхом у тату-мистецтві, улюбленими стилями, складними проєктами та порадами для тих, хто тільки починає.



Як ви почали свою кар'єру в тату-мистецтві?


Насправді в тату-індустрію мене завела не логіка й не чіткий план, а щось дуже схоже на долю — така собі невидима рука, яка м’яко підштовхувала мене в потрібний момент.


Тату як форма самовираження подобались мені з дитинства. Я завжди ловила себе на тому, що розглядаю яскраві малюнки на тілі людей, у школі я інколи розмальовувала однокласникам руки ручкою — просто так, по приколу (хоча, здається, так робили майже всі). Але тоді мені навіть у голову не приходило, що колись я сама стану тату-майстринею.


Справжня точка перелому сталася вже у студентські роки. Переїзд через повномасштабне вторгнення, важкий вихід із токсичних стосунків, тривала апатія — це був стан, коли хотілося знайти хоча б щось, що триматиме на плаву. Тоді я переписувалась з деякими студіями та шукала тату курси, щоб зайняти чимось свої руки і голову та вийти нарешті з дому.


На той момент в моєму житті була одна єдина річ, яка справді мене рятувала — я вирішила записатися на тату і залишити спогад на своїй шкірі. Приїхавши за адресою, яку мені написала майстриня, я відчула, ніби потрапила в якийсь сюрреалістичний момент: це була саме та студія, з якою я вже давно переписувалася щодо навчання. Це був знак.


Протягом сеансу ми говорили і в якийсь момент я дуже чітко зрозуміла: «Так, я хочу бути тут. Я хочу працювати саме з цими людьми. Я хочу навчатися у цій студії». Наче все в моєму житті нарешті склалося в одну лінію — і відтоді я працюю в DU LIOR Tattoo вже понад два роки.



Який стиль тату вам найбільше подобається і чому?


Графіка для мене — це не просто стиль у тату, це спосіб мислення і візуальна мова, якою я думаю ще швидше, ніж говорю. Я малюю все життя, і мене завжди притягували чіткі, динамічні контури, глибокі контрасти, сильні акценти, можливість виокремити головний об’єкт і відсунути фон так, щоб він не заважав історії. У графіці я відчуваю себе так само природно, як у своїй рідній мові — це моя своєрідна mother tongue у мистецтві.


Коли я тільки починала свій шлях у тату, я мислила окремими стікерами: маленькі ескізи, кожен зі своїм настроєм, але між собою вони не утворювали цілісності. З часом, коли я почала глибше вивчати тату-культуру, анатомію, композицію і динаміку в малюнку, моє сприйняття змінилося. Я почала бачити тіло як полотно, де кожен елемент має свою роль, і саме графіка дала мені інструменти для того, щоб будувати великі й продумані сюжети.


Сьогодні я вже впевнено беруся за масштабні графічні проєкти, створюю повноцінні композиції й відчуваю, що цей стиль дозволяє повноцінно розкрити моє бачення.



Які найскладніші тату ви коли-небудь робили, і чим вони були особливими?


Озираючись назад, я б не змогла виділити одну конкретну роботу як «найскладнішу». З часом технічні труднощі стираються, і в пам’яті залишається тільки результат — той момент, коли ти протираєш готову тату і бачиш, що все вийшло саме так, як ви з клієнтом і хотіли.


Але, якщо говорити чесно, є кілька категорій робіт, які змушують мене попітніти. Симетричні ескізи, повторювані візерунки, орнаменти з елементами вишивки, барокова архітектура з її скаженою увагою до деталей — такі роботи вимагають математичної точності й сталевих нервів.

Але мабуть найтяжчий видих і хруст спини ви почуєте від мене після слів клієнта:«Треба за один сеанс встигнути…»


Оце справжній виклик. Бо тут уже змагаєшся не тільки з технікою, а й з часом, витривалістю, концентрацією. В такі сеанси ми з клієнтом запасаємося кавою, забуваємо про усі перерви і працюмо на адреналіні, молячись, щоб до коменданської години усі потрапили додому.



Як ви обираєте ескізи для своїх клієнтів?


Коли клієнт приходить до мене з будь-яким ескізом, моїм першим завданням є зрозуміти, що це за ескіз, що він означає для людини, наскільки принциповим є розмір та точна копія, чи можемо ми, наприклад, внести якісь правки у малюнок, щоб він виглядав краще. Іноді людині важлива лише ідея, іноді — символ, іноді — конкретна картинка, яку вона роками носила в телефоні.


Часто клієнти готові дослухатися до моїх порад, ми разом приміряємо різні розміри, розглядаємо різні частини тіла, дивимося, як малюнок «лягає» на те, чи інше місце, домальовуємо фріхендом якісь деталі до трансферу, тим самим роблячи зі звичайного «малюночка» повноцінну картину, яка підкреслює рель'єфи тіла.


Для мене найважливіше — зловити хвилю клієнта. Відчути його та передати своєю рукою те, що він хоче висловити. Ідея може здаватися банальною, але гарне та якісне виконання, на мою думку, завжди може поставити фінальну беззаперечну крапку у кінці. Унікальність важлива, але без добротного виконання вона не має жодної ваги.



Як ви ставитеся до розвитку тату-індустрії в Україні?


Українська тату-індустрія має потенціал бути однією з найпотужніших у Європі. У нас є талановиті майстри, сильні студії, круті бренди та фестивалі.


Ми на правильному шляху, ми ростемо попри те, що живемо в період війни та постійних викликів.Мені дуже хочеться, щоб молоді майстри не боялися вступати в колаборації, обмінюватися досвідом, відвідувати конвенції, підтримувати одне одного. Кожен майстер, який вчиться, розвивається, бере участь у рухах індустрії — це ще одна цеглинка в нашій спільній великій справі.Я вдячна TATTOO.UA за те, що вони створюють стільки крутих ініціатив, конкурсів та подій, щоб якось замотивувати та об'єднати молодих тату майстрів та ком'юніті в цілому.



Які поради ви дали б початківцям тату-майстрам?


Можу порадити початківцям тільки МВД — що перекладається як «малюйте, відпрацьовуйте, дивіться»


На перших етапах вам важливо зрозуміти основи — вам не потрібні дорогі машинки, багато різних фарб та купа непотрібного приладдя, ви просто загубитеся в ньому.Ви маєте освоїти основи малюнку: зрозуміти, як працює світлотінь, як провести гарну лінію, як наш мозок сприймає різні форми. З цими знаннями вам буде легше працювати з ескізами.


Вивчайте всю можливу інформацію про техніки нанесення татуювання та відпрацьовуйте їх на людях. Штучна шкіра може знадобитися лише на початку, коли ви вчитеся тримати машинку в руках. Ви маєте розуміти, що шкіра справжньої людини в роботі відчувається зовсім інакше, тому звикати до штучної не варто.


Якщо у вас є можливість працювати в студії — не відмовляйтеся від неї, адже це неймовірна можливість спостерігати, як татуюють більш досвідчені майстри, радитися з ними й набиратися досвіду.



Коментарі

Оцінка: 0 з 5 зірок.
Ще немає оцінок

Додайте оцінку
bottom of page